Max Richter: Αντίστροφη μέτρηση για την πρώτη συναυλία του κορυφαίου συνθέτη της νεοκλασικής μουσικής, στο ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ

 MAX RICHTER


 
Αντίστροφη μέτρηση για την πρώτη συναυλία
του κορυφαίου συνθέτη της νεοκλασικής μουσικής, 
στο 
ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ

Ώρα έναρξης: 21.00

 
Σημείωση για το κοινό:
Τα εισιτήρια έχουν αρχίσει να εξαντλούνται στις διάφορες κατηγορίες.
Συστήνουμε στους ενδιαφερόμενους να προμηθευτούν τα εισιτήριά τους άμεσα, προς αποφυγή της οποιασδήποτε ταλαιπωρίας
την ημέρα της συναυλίας.  


Ο κορυφαίος συνθέτης που ένωσε την κλασική
με την ηλεκτρονική μουσική,
ο μετα-μινιμαλιστής δημιουργός των solo άλμπουμ,
της μουσικής για μπαλέτο, θέατρο, ορχήστρα, κινηματογράφο, τηλεοπτικές σειρές αλλά και εικαστικές εγκαταστάσεις,
ο Βρετανός πρωτοπόρος της avant-garde νεοκλασικής μουσικής, των δισεκατομμυρίων streams (project “Sleep”)
αλλά και ανήσυχος κοινωνικός ακτιβιστής Max Richter,
θα βρίσκεται σε λίγες μέρες από σήμερα, για πρώτη φορά,
στο υποβλητικό Ωδείο Ηρώδου Αττικού, για μια μοναδική συναυλία.

 
 
Παρακάτω όσα πρέπει να ξέρετε για τα 2 σπουδαία έργα του

INFRA & THE BLUE NOTEBOOKS που παρουσιάζει στο Ηρώδειο,
την Τετάρτη 29 Ιουνίου, κορυφαίοι σταθμοί μιας καριέρας
που έχει ήδη καθορίσει τη μουσική φυσιογνωμία του 21ου αιώνα:

 

INFRA

Μεγάλο μέρος του έργου του Max Richter πηγάζει από την ανάγκη του να σχολιάσει μεγάλα κοινωνικά ζητήματα, πατώντας στην παράδοση της λογοτεχνίας. Έτσι και το “Infra” (που στα Λατινικά σημαίνει «κάτω») γεννήθηκε ως αντίδραση στις βομβιστικές επιθέσεις που σημειώθηκαν το 2008 στο μετρό του Λονδίνου, με τον συνθέτη να αντλεί έμπνευση από το επιδραστικό “The Waste Land” του T.S. Eliot. Αρχικά, προοριζόταν για την περίφημη, ομώνυμη παραγωγή μπαλέτου της Royal Opera House, σε χορογραφία του Wayne McGregor, που έκανε πρεμιέρα το 2008, ενώ το 2010 κυκλοφόρησε και δισκογραφικά.
 
Το Infra αποτελεί ένα ιδιαίτερα συγκινητικό δείγμα της χαρακτηριστικά μοναδικής μουσικής φωνής του Richter, που συνδυάζει τον μινιμαλισμό, τις σαρωτικές μελωδίες και την αρμονική πολυπλοκότητα. Ο ίδιος έχει πει:


«Άρχισα να σκέφτομαι μια σύνθεση με θέμα τα ταξίδια. Σαν ένα road movie. Ή ένα ημερολόγιο ταξιδιού. Ή όπως η δευτερεύουσα εικόνα σε μια ταινία – όταν η βασική σκηνή έχει παιχτεί και η κάμερα καταγράφει το τοπίο που περνάει. Αυτό οδήγησε τη σκέψη μου στο συγκλονιστικό και αξέχαστο “Winterreise” του Schubert, έτσι χρησιμοποίησα κάποιο από το δικό του μελωδικό υλικό σαν να το ανακάλυψα σε μέρη της δικής μου νέας σύνθεσης.»

 "… τόσο αδίστακτα προκλητικό που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως ηχητικό όπλο."
The Quietus
 
"… μια από τις καλύτερες δουλειές του Richter."
Pitchfork
Ο Max Richter μιλάει για την έμπνευση πίσω από τη δημιουργία του Infra 8
THE BLUE NOTEBOOKS

Το The Blue Notebooks του 2004 –που ο The Guardian έχει επιλέξει ως ένα από τα καλύτερα κλασικά έργα του αιώνα – αφορούσε τον πρόσφατο πόλεμο στο Ιράκ και χαρακτηρίζεται από αυτήν την άψογα ενορχηστρωμένη ατμόσφαιρα μουσικής δωματίου που διαθέτει, και που ολοκληρώνεται με αποσπάσματα από το βιβλίο του Franz Kafka "The Blue Octavo Notebooks" (από το οποίο άντλησε άλλωστε έμπνευση ο συνθέτης), ηχογραφημένα αρχικά με τη φωνή της Tilda Swinton.
"Εννοιολογικά, το The Blue Notebooks το συνέλαβα, με προσοχή, ως ένα διαλογισμό πάνω στη βία και τις συνέπειές της, εμπνευσμένος τόσο από τον πόλεμο στο Ιράκ – που ήταν στον ορίζοντα – όσο και από τις δικές μου εμπειρίες", σχολιάζει ο Max.
Αλλά αν βασική του έμπνευση ήταν ο Bob Dylan, ο Woodie Guthrie και το αρχικό κίνημα του punk, το δικό του σχόλιο διατύπωσε μια διαφορετικού είδους διαφωνία.
"To The Blue Notebooks είναι μια απόπειρα της μουσικής να σχολιάσει την κοινωνία και πιο συγκεκριμένα αποτελεί ένα δίσκο κατά της βίας. Μια διακριτική και ειρηνική διαμαρτυρία εναντίον της πολιτικής, κοινωνικής και προσωπικής βαρβαρότητας. Δυστυχώς εξακολουθεί να παραμένει επίκαιρο και σήμερα. 
Σκοπός μου ήταν να προσκαλέσω τον ακροατή εντός του έργου, αφήνοντάς του χώρο να σκεφτεί, αντί να του επιβάλλω την υποταγή σε αυτό. Ο κόσμος παραείναι σκληρός, και εγώ δεν θέλω να προσθέσω σε αυτή τη βαναυσότητα. Μέσα στα χρόνια, έχω αντιληφθεί ότι υπάρχει μια ισορροπία που πρέπει να πετυχαίνουμε, και ότι στην πραγματικότητα, όσο ο κόσμος μας στριφογυρίζει μέσα σε κάτι πολύ απειλητικό που ολοένα και εντείνεται, βασισμένο σε μια θορυβώδη και μοχθηρή ρητορική, η δική μου διαμαρτυρία επιθυμώ να είναι ήσυχη."

 
“Ένας από τους πλέον επιδραστικούς και παγκόσμιους σύγχρονους δίσκους κλασικής μουσικής της πρόσφατης μνήμης”, Pitchfork
 
Ειδικότερα το “On the Nature of Daylight” από το The Blue Notebooks, αυτή η σύνθεση με την τόσο ιδιαίτερη και πολυεπίπεδη, "παλινδρομική δομή μέσα στην οποία το μέλλον και το παρελθόν συνυπάρχουν", όπως την περιγράφει ο ίδιος ο Richter, είναι ένα από τα πλέον διάσημα και χρησιμοποιημένα κομμάτια στον κινηματογράφο αλλά και σε τηλεοπτικές σειρές. Ανάμεσα σε άλλα, το ακούμε στις ταινίες “Shutter Island” του Martin Scorsese, “Disconnect” (2012), “Arrival” του Denis Villeneuve, αλλά και σε επεισόδια των σειρών “The Handmaid's Tale”, “Luck” (HBO) και “Castle Rock”. 
Στο παρακάτω link δείτε και το εξαιρετικό video-clip που, δικαιωματικά, δημιουργήθηκε για να ντύσει οπτικά το “On The Nature Of Daylight”,  με πρωταγωνίστρια την Elisabeth Moss:
… ΚΑΙ Ο ΑΚΤΙΒΙΣΤΗΣ MAX RICHTER
 
Παράλληλα με όλα τα παραπάνω, αξίζει να σημειωθεί ότι ο Βρετανός συνθέτης είναι ένας δηλωμένος ακτιβιστής, γεγονός που αντανακλάται στο βαθύ ουμανιστικό πνεύμα που διατρέχει το έργο του συνολικά, με τη δισκογραφία του να αποτελεί το μέσο του αγώνα του για την υπεράσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Αναφέρουμε χαρακτηριστικά το "Exiles", που γράφτηκε το 2015 με αφορμή το τραγικό ναυάγιο στη Λαμπεντούζα όπου βρήκαν το θάνατο περισσότεροι από 800 πρόσφυγες (ανάμεσά τους και παιδιά), και το οποίο κυκλοφόρησε πριν λίγους μήνες, αλλά και τα αμέσως προηγούμενα Voices & Voices 2, εμπνευσμένα από την Οικουμενική Διακήρυξη για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, με τα οποία ο Richter εξέφρασε την απογοήτευσή του για την post-truth πολιτική του 21ου αιώνα, και όπου, ανάμεσα σε άλλα, ακούμε και την Eleanor Roosevelt καθώς και την ηθοποιό Kiki Layne να διαβάζουν αποσπάσματα της Διακήρυξης.

Όπως άλλωστε έχει δηλώσει και ο ίδιος, "η δημιουργικότητα συνιστά ακτιβισμό".

MAX RICHTER

Τετάρτη 29 Ιουνίου @ Ωδείο  Ηρώδου Αττικού

Προπώληση Εισιτηρίων - Πληροφορίες


Τιμές εισιτηρίων:
 
ΚΑΤΩ ΔΙΑΖΩΜΑ
Διακεκριμένη Ζώνη: 70,00 €
Ζώνη A: 60,00 €
Ζώνη B: 50,00 €
Ζώνη Γ: 45,00 €
 
ΑΝΩ ΔΙΑΖΩΜΑ
Ζώνη Δ: 40,00 €
Ζώνη E: 38,00 €
Ζώνη ΣΤ: 33,00 €
ΑμεΑ: 28,00 €
 


Σημεία προπώλησης εισιτηρίων:
 

ΕΚΔΟΤΗΡΙΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ
Πανεπιστημίου 39 (Στοά Πεσμαζόγλου), Αθήνα

Ωράριο Λειτουργίας
Δευτέρα – Παρασκευή:
10:00 – 18:00

Περισσότερες πληροφορίες:
211 8008181 &
 tickets@aefestival.gr

Ειδικότερα για τα ΑΜΕΑ:
Τηλεφωνική πώληση εισιτηρίων στο 2103221897 και επικοινωνία στο email

tameia@aefestival.gr
 

ΔΙΚΤΥΟ VIVA
Ηλεκτρονικά: viva.gr
https://www.viva.gr/tickets/music/max-richter/

Τηλεφωνικά: 11876
Σε όλα τα Viva Spots
(Καταστήματα Wind, Public, Media Markt, Βιβλιοπωλεία Ευριπίδης,
Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων, αθηνόραμα.gr, Yoleni's)
 

ΔΙΚΤΥΟ PUBLIC

 

Δημοφιλείς αναρτήσεις από τα "Μουσικά νέα"

Μπάμπης Τσέρτος - «Το σύμπαν συνωμότησε»

Η Samara Joy ανακοινώνει την κυκλοφορία της deluxe εκδοχής του αξιοσημείωτου άλμπουμ της “Linger Awhile” “Linger Awhile Longer” | Κυκλοφορεί στις 19/5

Ο Μιχάλης Χατζηγιάννης μετράει πάνω από 1 εκατομμύριο προβολές με το «Από το 1 ως το 100»

Πάμε σινεμά..8ο Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου Αθήνας - FeCHA

Πάμε θέατρο.. "Ο μπογιατζής" στο Θέατρο Αυλαία